Nu prea am timp de scris zilele astea (deh!, pregătirile cu Crăciunul), şi ceva-mi spune că nici cititorii nu mai au chef/ timp de citit ca-n mod normal (deh!, pregătirile cu Crăciunul).

Pe deasupra, am început să dau în paranoia: de câteva zile la serviciu nu mai merge să-mi deschid blogul. Ceea ce e revoltător de-a dreptul: înţeleg (parţial) să primesc un „Access denied” scris mare şi flicărind atunci când vreau să intru pe vreun site nerespectabil. Gen 9gag sau Vice Magazine, să zicem. Dar când, în mod dubios, încep să apară erori nevinovate de conexiune la Foarfeca… şi asta în mod repetat de câteva zile… deja sunt cu sprânceana ridicată. În fine: pe moment am rezolvat problema mutându-mi ostilităţile pe Internet Explorer. Dacă şi de-aici or apărea probleme, atunci nu ştiu ce-o să fac.

No-n fine. Atâta-i că mă ocupam zilele trecute cu o listă de 100 de cei mai influenţi oameni din istorie. Listă cuprinzând nume de la Isus la Edison, de la Columb la Michelangelo, şi de la Marx la Darwin. Şi, evident, lista cuprinde numai personaje dintre cele mai selecte, dispersate de-a lungul istoriei – în mod miraculos concentraţi totuşi prin secolele 19-20. Că na: aşa a fost istoria.

Şi mă gândeam aşa: conform criteriilor ăstora cu „cei care au marcat omenirea”, ar trebui să intre în top, încet-încet, şi inventatorii din IT. Domnul care a inventat Internetul, bunăoară. Omul care a inventat cipul. Poate chiar şi Steve Jobs, din moment ce SmartFonul e cel care a revoluţionat modul nostru de a comunica şi de a vedea lumea.

Steve Jobs? Stai puţin: cine a inventat până la urmă iPhone-ul? Pe numele cui e patentul? Chiar pe numele lui Jobs în persoană? El însuşi s-a ocupat de invenţie? Sau doar a condus echipa de cercetători? Sau doar a condus firma care se ocupa de echipa de cercetători?

Wikipedia ne informează că patentul e deţinut de Apple Inc., cum e şi normal. Că de ceva decenii cercetarea nu se mai face pe cont propriu, ci în echipă – iar de aici şi dispersarea gloriei şi a responsabilităţii. Putem, aşadar, deduce că nu va mai exista în viitor nici un Pasteur? Nici un Bell? Gata? Poate doar gânditori şi/sau oameni politici ca figuri marcante individuale?

Lasă un răspuns

