Lectura de weekend (XXIV)

Şi mai sunt doar 2 săptămâni până la Crăciun. Ioi.

Până una-alta avem alegeri. Mă rog: ceva-mi spune că nu prea mai are muşterii democraţia română, din moment ce votul popular tinde să fie perceput ca o formalitate inutilă, „că oricum tot ăia or să iasă”. Dar na: măcar se întâmplă o oarecare agitaţie, n-ai cum să n-o vezi.
Până şi eu, care până acuma nu am primit niciodată absolut nici un reminder de la Ambasadă (când am avut de votat, până acuma, am mers la Ambasadă mai mult din intuiţie) – ei bine, de data asta am primit deja 2 (două!) mailuri în care sunt rugată insistent să mă prezint duminică la vot şi să disemniez acest apel către toţi ceilalţi români pe care îi ştiu în Berlin. Da, cum să nu!?, n-am altă treabă duminica asta, uite-mă cum alerg!

Deci iaca propunere de lectură. De fapt trei propuneri, înlănţuite:

  1. Cum se vede populismul, manelismul şi otevismul de-afară. Despre Dan Diaconescu. Mi-a plăcut remarca „Even by Romanian standards, politics have been tumultuous this year„. Şi, într-adevăr, cuvântul disenchanted mi se pare foarte bine ales pentru starea de apatie a populaţiei.
  2. Iar ca dovadă că lucrurile nu stau tocmai genial pe plaiurile mioritice… iată ce zice clasamentul ţărilor fericite de la MIT: în afară de Cehia, Europa de Est nici nu se află pe hartă. Iar clasamentul – după cum bine remarcă autorii – nici măcar nu ţine de bogăţia sau de securitatea din ţările respective. Şi nici măcar de nivelul de corupţie, aş adăuga eu, privind la Venezuela şi la restul latino-americanilor.
  3. Aşa că na. Mă întorc la textul pe care voiam să-l propun iniţial pentru lectura de azi, Andrei Pleşu despre blogging. Text bun, plin de umor, ca de obicei la dl. Pleşu.
Lasă un răspuns

