Dacă nu i s-ar acorda atâta importanţă, zău n-ar mai fi aşa o mare brânză. Jumate din publicul Twilight se duce la cinematograf din cu totul alte motive decât plăcerea sinceră a vizionării unui film: c-o fi curiozitatea, c-o fi obligaţia (deşi n-o să înţeleg niciodată cuplurile în care unul îl trage pe celălalt la un film pe care celălalt nu vrea să-l vadă), c-o fi sentimentul datoriei (dac-ai văzut deja începutul poveştii, ar fi păcat să nu vezi şi sfârşitul), c-o fi dorinţa de a face mişto… lumea vine. Ba chiar, dacă mă uit, poate chiar mai mult de jumate din public. Personal nu cunosc nici un fan sincer, înţeleg că publicul-ţintă sunt preadolescentele aflate în căutări, foarte bine, lasă-le să se uite.

Şi ce? Nu s-au mai produs filme mediocre? N-au mai rulat la cinematograf filme de consum? Pune degetul oriunde şi găseşti minim un cinematograf care rulează minim un film mult mai penibil decât seria Twilight. Nu-ţi place – nu te duci! Care-i problema?

Am picat şi eu în cursa lui „hai să văd care-i marea chestie” şi am fost şi eu o dată la Twilight la cinematograf. Crecă la al doilea. Băi şi nu era plin. Nu era nici pe departe marea isterie pe care o ingineresc marketerii filmului. Dar mie – fan sau ne-fan – mi-au luat banii. Şi de-atunci nu m-a mai tras aţa la cinematograf – cu toate că, recunosc, nu m-ar deranja să văd continuările. Doar că între timp le-aş privi din altă perspectivă: în loc de „hai să văd care-i marea chestie” m-aş uita la el ca să nu mă prezint nepregătită la discuţiile anti-Twilight. Că alea, din câte observ, sunt o chestie mai mare decât însăşi chestia cu Twilight. Iar mie nu-mi place să mă prezint nepregătită.

Lasă un răspuns

