Volapük

Mai ţine cineva minte că mă plângeam săptămâna trecută că totu-i călâi şi neinteresant, şi că n-am despre ce scrie? Forget about it: nu mă uitam eu unde trebuie.

Dintr-un motiv irelevant am ajuns la pagina oficială a României de pe Wikipedia. No: am deschis Wikipedia engleză, am tastat Romania, şi am vrut să-mi văd de treabă. Involuntar, mi-au picat ochii pe coloana din stânga, acolo unde sunt listate toate limbile în care e disponibil articolul. După cum e şi normal: multe. Şi unele dintre ele au o steluţă în dreptul lor, semn că e un articol deosebit de bun. Şi m-am uitat care naţii au avut amabilitatea să trateze România cu atenţie:

  • Hrvatski. Hvala!
  • Bahasa Indonesia. Aham. Ce treabă au oamenii ăia cu România şi de ce i-ar acorda atenţie? În fine, poate într-o zi o să aflu.
  • Română. Normal.
  • Volapük. Volapük? Ce dracu mai e şi Volapük ăsta, de n-am auzit niciodată de el? Sună a dialect nordic – iar dacă e aşa, iarăşi se pune întrebarea ce naiba e România aşa interesantă pentru Volapüci?

Şi-am căutat pe Wikipedia să aflu ce anume este Volapük. Eeeeeeee… Nici cu gândul nu m-aş fi gândit la ce urma să descopăr! Na poftim: despre limba creată artificial de un popă căruia i-a grăit Dumnezeu în somn şi i-a zis să pună mintenaş de-o limbă internaţională. După care, totuşi, întrebarea: ca ce chestie prezintă România interes pentru Volapüci?

Lasă un răspuns

