Blocajul scriitorului

Am impresia că vestitul writer’s block nu e nici pe departe un blocaj efectiv, ci pur şi simplu un conflict între ceea ce omul vrea să scrie şi ceea ceea iese efectiv din el în momentul dat. De exemplu io acuma cel mai şi cel mai fluent aş scrie despre industria feroviară europeană, despre indicatori de performanţă, despre legătura dintre politicile publice şi strategiile private, despre definirea grupurilor de interese… şi alte diverse de-astea. Dar, cum nu am de gând să-mi desfăşor serviciul online, refuz să mă apuc de dezvoltarea temelor ăstora.

Şi atunci stau cu Foarfeca deschisă la pagina „Add new post” şi mă uit în gol. Că mâine e o nouă zi, şi e prima oară în multă vreme când nu am ceva deja gata scris şi programat să apară.

Deschid Reader-ul pentru inspiraţie: poate a tratat vrunul din cei 54342 de bloggeri la care sunt abonată vreun subiect pe care să-l preiau şi eu. Pârţ: cancan/ ştiri din spaţiul românesc (care adesea sunt acelaşi lucru), apare noua tabletă de la Microsoft, ceva muzică şi eternele certuri.
Deschid The Economist aici alături, îmi pică ochii pe anunţurile de angajări: se caută CEO pentru Hidroelectrica. În rest nimic nou, nici în Grecia, nici în Germania, nici în Spania, nici în America. Nici măcar în Siria. O doamne.
Deschid propria Foarfecă, să văd dacă n-am lăsat ceva neterminat. Mai am de pus concluziile la O Datorie, mai am de pus nişte poze că tot ziceam că m-am mutat… nimic ieşit din comun.
Ce-am mai făcut? Ieri am făcut de mâncare şi am încercat să mă uit la Cosmopolis – dar l-am lăsat pe altă dată, aşa că tot nu am ce povesti. Am descoperit în schimb Ally McBeal – da, ştiu, cu 10 ani întârziere – dar abia am văzut un episod şi jumătate, deci tot n-am ce perora.
M-a prins, cu câteva ore în urmă, un vag chef de o scurtă călătorie pe undeva, prin noiembrie aşa, şi m-am uitat pe net la preţuri şi destinaţii: absolut nimic atractiv. În principal din cauză că e noiembrie: în noiembrie ori te duci la munte (unde deja e zăpada de-un metru şi măcar ştii o treabă) ori stai acasă. Probabil o să stau acasă, deci din nou fără material de povestit.

Iaca în schimb am reuşit să mă plâng, în 414 cuvinte, despre cum nu am despre ce scrie. De fapt despre cum aş avea despre ce scrie, doar că atenţia mi-e canalizată momentan în direcţia greşită. Poate mâine revine în forţă.

2 gânduri despre „Blocajul scriitorului

Lasă un răspuns

