*sau, cum ar veni pe românește, picătura care umple paharul. 

O aștept cuminte [pe ea, picătura]. Mă uit la Apple, aștept lansarea lui iPhone 6, apoi 7, apoi 10… am răbdare.

Gurile rele de pe internet spun că diferențele dintre modele nu sunt semnificative. Că nu merită investiția. Că nu aduc inovații semnificative, ci mai mult niște upgrade-uri menite să țină produsul în pas cu tehnologia. Gurile și mai rele spun că Apple nu e decât o bulă de marketing și imagine – cu conținut decent, e drept – dar totuși o bulă. Că de fapt cheia succesului lui Apple stă în imaginea de sectă exclusivistă, și nicidecum în calitatea tehnologică în sine.

Mă rog, o fi așa. Habar nu am, că nu dețin iPhone. Singura chestie de care pot fi sigură e faptul că toată mascarada cu lansările, cu oamenii stând la cozi de ore în șir [din proprie inițiativă!], peste noapte chiar… asta îmi pute. N-oi ști eu mare lucru despre iPhone, dar știu să recunosc o sectă de fanatici atunci când o văd. Iar dacă o văd în legătură cu un produs oarecare… încep să dau dreptate gurilor rele și a criticilor. Mai mult: n-oi cunoaște eu iPhone-ul în mod direct, dar știu să-i citesc specificațiile tehnice. Și dacă-l compar cu restul produselor de pe piață -respectiv, dacă compar modelele între ele – parcă diferențele chiar nu justifică asemenea isterii.

[Simplificăm intenționat datele, că nu suntem la examen. Incrementare constantă, timpi constanți, curbe constante. Portocaliu pentru entuziasm]

Așa că mă gândesc că, dacă Apple rămâne la aceeași strategie, dacă evoluează în același ritm, și pentru fiecare dintre „inovații” va păstra tradiția marilor lansări înconjurate de mister… atunci sunt perfect îndreptățită să aștept picătura aia. Momentul când lansarea unei inovații minore drept mare salt va fi în sfârșit percepută ca nerușinare de către fani, iar aceștia vor începe să mârâie nemulțumiți – și, mai ales!, jigniți. Că na: e simplu să jignești prin aroganță pe cineva implicat emoțional. O chestiune de inducție.

PS: O ipoteză interesantă aici.

Lasă un răspuns

