Îm-pf!: după ce am scris și am promis că pun pe blog tot ce mai am prin drafturi – să nu se plictisească lumea cât eu sunt ocupată, iar la urmă să am și eu curățenie în panoul de comandă – am uitat să apăs butoanele de „Publish”, respectiv „Schedule”. Eh asta este, au supraviețuit cititorii Foarfecii și vremuri mai uscate de-atât…

*

Mă-ntrebam așa, la nivel meta: oamenii cu vederea mai slabă [miopie/ hipermetropie, nu contează] sunt, poate, mai fericiți în viață?

În primul rând: eu nu am de unde să știu cum e vederea acelora care au nevoie de ochelari. Așa că vorbesc și eu din presupuneri. Dar na: de exemplu o adolescentă care nu poartă ochelari [deși ar cam trebui] nu-și vede toate imperfecțiunile tenului, deci trăiește mult mai liniștită și mai puțin complexată. O femeie care îmbătrânește, tot așa: nu-și vede fiecare riduleț nou, nici fiecare fir de păr alb nou apărut. Sigur, reversul medaliei e că omul care nu vede prea bine n-o să remarce imperfecțiunile cu care iese din casă: barba rasă neregulat, pantalonii prea mulați/ bufanți, haine pătate, etc. Dar partea cu avantajele câștigă încă o dată niște puncte prin faptul că nu numai imperfecțiunile proprii nu și le vede miopul, dar nici imperfecțiunile partenerului. Așa că o să fie mai fericit și mai satisfăcut de ceea ce are: că n-o să-i stea în drum cine știe ce detaliu cosmetic stupid. Nu? Zic…

Lasă un răspuns

