Mă bombardează de ceva vreme poza asta. Reclama asta. Parcă oriunde întorc capul, numa pe domnița asta o văd. Frumușică – nu zic – și poza, și fata, și ideea, și haina, și aranjamentul, și tot. Ar fi și culmea să nu.

Știind ce mă așteaptă, am căutat totuși nițel pe net, să văd exact câte zerouri are prețul. Nu sunt foarte sigură, dar cred că am dibuit fix rochia din imagine, și anume aici. 645 € mi se pare cam pipărat pentru o rochie, dar pe de altă parte… am văzut și monstruozități mai scumpe de-atât, asta chiar e chilipir. No-n fine.

Ce mă tot întrebam privind la duduia din poză. Băi: în cadrul ăla, cu aparatul ăla, cu lumina aia… cu corpul ăla și cu fața aia, plus cu eventualul machiaj și cu posibilul Photoshop de după… orice cârpă ar sta genial. Adică GARANTAT nu s-ar vedea din poză dacă femeia poartă D&G, H&M, sau noua creație confecționată din cuvertura bunicii. Și atunci? Unde e plus-valoarea adusă de D&G, subiectul central al întregului aranjament? Ce anume face diferența, care are trebui să fie detaliul care să mă facă să scot din buzunar de 20 de ori mai mulți bani decât aș da în mod normal pe-o rochie?

Știu, știu, explicația e că reclama asta nu e menită să vândă rochia, ci un întreg concept, un întreg stil – și anume tendința modei pe vara asta. Felul în care arată femeia D&G în vara lui 2012: însorită de apusul italian, cu ochelari și ținute luate de la Cinecittà, în etern clasica rochie neagră. Ok. Dar, ce să vezi?, și la prezentările de modă tot pe chestia asta se marjează! Acolo unde chiar ar trebui să conteze plus-valoarea creatorului de modă, greul îl duc tot materialele/ culorile/ decorul/ fețele/ corpurile/ machiajul… Dacă scoți creațiile alea din mega-contextul ăla glamour, dacă le pui pe niște corpuri de fete obișnuite… deja parcă nu prea își mai justifică prețul. Da, nu zice nimeni că nu avem o diferență de calitate: un preț de 2, 3, 7 ori mai mare ar merge fără probleme. Ba chiar și de 10 ori poate. Dar de la un punct încolo… frate, chiar mă iei de prost? Chiar îmi vinzi aicea un combinezon cu pretenții de rochie de prințesă?

Lasă un răspuns

