> Am uitat să pun titlul <

Ce vroiam să spun încă de câteva săptămâni: am descoperit o nouă categorie profesională cu care rezonez și pe care îi căinez sincer: artiștii. În speță, artiștii care lucrează pe comandă – gen arhitecți, designeri, etc. Cei care au de furcă cu cele mai neghioabe cerințe din partea clientului – care nu are nici un pic de simț estetic, dar are bani și păreri. Ăla care comandă un  costum de 5000 € și, după ce croitorul expert s-a chinuit să-și pună măiestria în cele mai mici detalii, vine ca Becali și scurtează mâneca stângă ca să i se vadă ceasul. Sau care pune un arhitect să-i conceapă  casa, și el vine dup-aia și tuflește în mijloc un balconaș cu baluștri de ciment. De-ăla. Ei, până zilele trecute rezonam cu croitorul și cu arhitectul numai la modul rațional. Acuma – trebuie s-o zic sus și tare – am văzut pe pielea mea cum e.

Știu că introducerea asta sună într-un anumit fel, așa că trebuie să aduc niște lămuriri. Se face că m-am găsit eu singura din firmă mai brează în Powerpoint și în Paint. (Nu de alta, dar Photoshop nu avem, iar de Pixlr sau Gimp n-a auzit nic dracu). „Brează” nu în sensul de, Doamne-ferește, să știu să fac cine știe ce măiestrii – nu!, vorbim aici numai despre simple decupaje dreptunghiulare mutate prin imagine, așezat logo-ul fimei pe deasupra, și… eventual o diagramă sau un text. Deci ne-am înțeles: nici o sfârâială!

Ei bine, și acu vreo 2 săptămâni m-am găsit eu să realizez invitațiile pentru petrecerea de vară a firmei. Cică „să vin cu 2-3 idei”, „ceva simplu”, și discutăm dup-aia. Bine dom’le, mi-am pus mintea și skill-urile la contribuție, am făcut 4 modele, în 4 stiluri diferite – că nah, n-am de unde să știu ce-i place șefului. A ales un model. Și cică „da, ăsta-mi place, numa vezi schimbă textul ăla acolo așa, pune fundalul galben, și link-ul asta mai pe centru. Excelent! Ciorna mea va vedea lumina zilei cu doar 3 modificări! Făcut imediat chestia, „… aham, da,… da’ pune și tu titlul mai într-o parte, și logo-ul parcă ar arăta mai bine jos, nu?”. Ok, hai că nu e mare lucru, punem titlul mai într-o parte și logo-ul firmei în josul paginii. Deși… durează mai mult să-mi explice șeful (prin asistentă, evident), că vrea fundalul galben, decât să-l fi făcut direct el galben dintr-un click. Sau asistenta lui. În fine. „Mmmmh, parcă nu arată așa de bine jos logo-ul, mai bine sus pe mijloc” – unde, între noi fie vorba, sus pe mijloc strica toată încadrarea din pagină. „A, da, și linkul ăsta nu-mi place aicea, adaugă încă și propoziția asta”. Inutil să continui povestirea – pe scurt: pe măsură ce eu îi făceam mofturile, pe șef îl năpădeau nazurile din ce în ce mai tare. Iar eu scoteam fum din ce în ce mai negru pe urechi. Până într-un moment prielnic când m-am descotorosit de minunatul task și i l-am pasat unei colege – nu de alta, dar deja îmi testa limitele răbdării.

Ei bine, povestea a rămas moartă și îngropată de atunci (eu neștiind ce s-a mai întâmplat între timp cu invitațiile respective) până astăzi, când – ce să vezi? – primim toți angajații invitație la respectiva petrecere. În atașament – rodul muncii mele de câteva zile și a ideilor șefului din utimele 2-3 săptămâni. O. TU. DOAMNE. Nu am cum să arăt monstruozitatea pe-aicea (din motive de decență și discreție) – dar pot să descriu, succint, dezastrul. Locul unde se va desfășura petrecerea e destul de pretențios, drept pentru care stilul invitației, pozele de pe fundal, culorile, fontul și tot aranjamentul erau gândite în ton cu pretențiile. Că na: într-un fel arată invitația la o petrecere de roacheri, și altfel arată invitația la un cocktail cu ștaif. Ei bine, nu mai intru în detalii cu rezultatul final, pomenesc doar bomboana de pe colivă: o stea roșie în mai multe colțuri făcută în auto-shapes în Powerpoint, pe care scrie „Party-Time” cu Word-Art.

Lasă un răspuns

