Calitatea vieții

Stă în detalii. Presupun că toată lumea care mă cunoaște a auzit la un moment dat povestea despre cum mi-am aflat scopul în viață datorită unei brutării. Era 2005, eram în Düsseldorf, stăteam într-un apartamen mic și cochet de la mezaninul unui „bloc” dintr-un cartier rezidențial, era duminică dimineața, era vară și soare, și eu am deschis geamul. Moment în care în cameră a intrat căldură, liniște, și parfumul brutăriei de vizavi (singura oază de mișcare în dimineața aia pe o stradă încă somnoroasă). După un an în Regie… asta nu era doar un upgrade, era de-a dreptul altă lume. Ăla ar putea fi punctul în care s-a cristalizat una din prioritățile personale: orice-ar fi, aș vrea să trăiesc în așa fel încât, atunci când deschid geamul, să-mi placă ceea ce văd.

Iar de aici, metafora deschiderii geamului poate s-o ia în toate direcțiile. De la fețele întâlnite în autobuz la fețele întâlnite la televizor. De la zgomotul din trafic la zgomotul din bloc. De la gradul de cochetărie al brutăriei până la gradul de cochetărie al parcului. De la existența brutăriei până la existența parcului. De la existența unei săli de concerte la existența unei săli de sport. Și tot așa mai departe. Inclusiv posibilitățile de călătorie, relația cu autoritățile, oferta de joburi, transportul în comun noaptea, respectiv cârciumi bune și variate.

Dacă mă-ntreabă cineva, Berlinul e foarte valabil din acest punct de vedere. Și totuși nu se clasează decât pe locul 17 în clasamentul european… Mă-ntreb: o fi din cauză că în facerea clasamentului nu s-a luat în considerație segmentul 20-35 de ani? Și mă mai întreb: na, cât de grozav poate să fie „grozavul” în Viena sau în Zurich?

Lasă un răspuns

