Cred că am mai spus pe aici, indirect cel puțin, că viața prin părțile astea e teribil de relaxată. Nu se stresează nici dracu, nimeni nu se jertfește pe altarul muncii, orele suplimentare sunt trecute cu maximă grijă în condică și echivalate fără întârziere. Sigur, când se muncește se muncește, nimeni nu trage mâța de coadă – dar stressul pare o noțiune mai mult de prin dicționar. Nu mai spun cu studiul: nimeni nu se grăbește, nimeni nu-și sparge capul – mai ales, dar MAI ALES în studiile cu profil umanist.

Privind însă mai de-aproape fenomenul, și trecând peste aprecierea pozitivă a unei vieți liniștite, fără griji, după placul inimii – ei bine, parcă ceva lipsește. Oricât de ciudat ar suna, aș da oricând o săptămână de dolce far-niente de aici pe o săptămână de presesiune din Poli. De vară, dacă se poate. Evident, nu pentru efortul în sine pe care îl presupune, ci pentru efectele pe care le aduce. Satisfacția unui 5 ca surmontare a unei probleme majore, sub presiune și în timp scurt – e clar mai mare decât satisfacția unui 10 ca rezultat al unei buchiseli îndelungate și conștiincioase, fără grabă și fără stress. Nu mai spun de contextele care se nasc sub presiune pentru închegarea grupului. Mă rog, echipei, poftim.

Amu nu-i cazul să fac o analiză amănunțită despre cum mă simt eu și ce cred eu despre lucrurile astea. Faptul că le observ și le comentez nu înseamnă automat că aș fi ingrată sau plictisită. Observ doar strict faptul că studenții de prin părțile astea ratează o experiență majoră. Și rămân cu observațiile mele doar la studenți (cum am zis și în titlu) pentru că același gen de stress prelungit la locul de muncă mi se pare nociv pe orice meridian, la orice vârstă.

Lasă un răspuns

