(Prima oară în viața mea când scriu un cuvânt cu 3 cratime. Cred)

Mă uitam prin Foarfeca să văd cum mi-a apărut postarea de săptămâna trecută, cea cu nedumerirea față de site-ul weather.com, să verific dacă poza s-a încadrat bine în pagină. Da, știu, puteam să dau preview post când am scris textul, dar mi-a fost lene.

Și mi-am zis „Da chiar! Până la urmă a rămas aceeași predicție sumbră pentru zilele astea? Sau o să fie, totuși, mai cald de 9 grade? Ia să intru eu pe weather.com!”

Pe weather.com, pe lângă ceea ce caut eu de fapt, se găsesc puzderie de articole care cică ar trebui să mă intereseze – dar cărora eu nu le-am văzut niciodată rostul. Gen destinații de vacanță, anunțul că la noapte să mă uit pe cer că o să fie lună plină, de-astea. Printre altele, titlu: resturile de pe urma tsunami-ului din Japonia de anul trecut încep să ajungă pe Coasta de Vest a SUA și a Canadei.

Ia hai să verific informația pe un site mai serios. Da dom’le, The Telegraph dă o poză făină cu o casă în curs de relocare în America, în vreme ce The Guardian povestește pe larg despre diversele obiecte care au reușit travesarea oceanului. În paranteză fie spus, mi se pare fe-no-me-nal să-ți ia valul motoreta, iar peste un an să te sune un american că „bre, vezi că ți-ai rătăcit Harley-ul la mine în ogradă”. Sau mingea de fotbal.

Dar printre altele articolul de la The Guardian zice ceva despre „The North Pacific Garbage Patch”. Hm. Știu în principiu despre ce-i vorba – o insulă de gunoi staționar undeva prin larg, care rămâne pe loc din cauza curenților care o înconjoară. Ia hai să mă uit după poze.

Uitându-mă însă după poze ajung la articolul de pe Wikipedia. Explicații, grafice și poze, ca la carte. Dar ia uite! Are și versiune în limba română articolul! Hai să vedem cum arată un articol românesc de pe Wikipedia despre Marea Insulă de Gunoaie – cum aveam să aflu că se cheamă.

Băi… dacă aș avea eu timp – de fapt: dacă aș avea sursă de venit pentru care să nu trebuiască să muncesc, ca să mă pot implica în timpul liber în ce proiecte mi se nazare mie… Zău că m-aș apuca de scris la Wikipedia. Sau măcar de corectat ceea ce există deja.

Lasă un răspuns

