ACTA din nou

Așa critică și pasivă cum se găsește Foarfeca vizavi de demonstațiile care se poartă prin părțile astea, există momente când se îngroașă gluma. Sunt chestii care nu mă privesc, există chestii care nu mă deranjează, ba chiar unele care nu mă interesează – drept pentru care, logic, nu am de ce să ies în stradă pentru ele. Ar fi chiar nepotrivit să ies în stradă într-o țară alta decât a mea, să demonstrez împotriva unor puncte de vedere pe care efectiv nu am cum să le cunosc în profunzime.

Da’ iaca totul are o limită. ACTA asta mă afectează și dacă mă stabilesc în Zanzibar, darămite oriunde în UE. Și e halucinant ce prevede. Textul complet se găsește aici, în orice limbă UE. Cine vrea un rezumat facil și consistent, iaca marca Creative Monkeyz – dacă chiar mai există cineva care nu l-a văzut:

Iar cel mai și cel mai și cel mai enervant e faptul ăsta:

Pasămite deciziile le iau ăia care nu au cine știe ce habar despre mersul treburilor. [Excludem din grafic pe sponsorii legii, care ei înțeleg foarte bine internetul, dar vor să-l folosească pentru ei]. Ce, în România a întrebat cineva poporul cu privire la semnarea ideii? Iar în contrapunct cu ei ar fi eventual persoane publice cu notorietate pe net [am dat exemplul cu Julian Assange], care să coaguleze și să reprezinte oarecare parte din popor. Iar restul… buni numai cât să facă gălăgie.

Și mi se pare interesant că subiectul e așa de halucinant încât oamenii nici nu conștientizează cât de mare e. Sigur [steluță], legea asta n-o să fie promulgată în veci sub forma asta în care e prezentată acuma – că asta e regula de fier a negocierii, să propui cu două niveluri mai sus decât țintești de fapt. Dar încep să se înmulțească cam supărător toate fazele astea cu criminalitatea online, acu 2-3 ani nu apărea la știri nimic din sfera asta. Iar acuma, pe nesimțite, apar din ce în ce mai multe. Și în toate cazurile de care știu am cam luat partea acuzatului. Deducția logică e… logică.

Oh well, chiar și în poziția asta nefavorabilă plănuiesc să mă prezint la făcut gălăgie. Am semnat deja suficiente petiții online, putem să trecem la nivelul următor. Dacă oi ajunge, oi reveni cu raport și cu poze. La o sâmbătă, zic.

Lasă un răspuns

