Badea

Pe vremea când protestele din țară erau subiect de „Breaking News” [și nu zăpada], evident că toată lumea își dădea cu părerea despre ceea ce se întâmpla. Unii mai competent, alții mai pe lângă – în general majoritatea păreriștilor însă oameni de după ecran, care nu ieșiseră în stradă și nici nu prea plănuiau să iasă. O excepție… de excepție am găsit la tipul ăsta, pentru cine are timp să citească pe larg chestii mișto. Per total s-a propagat însă o undă de aprobare generală și de susținere față de evenimente, ceea ce era și normal.

Dar au existat și câteva voci care au declarat, articulat și limpede, că ei nu vor să iasă în stradă, și li se pare nejustificat protestul, ba chiar de neînțeles. Un articol anume a făcut înconjurul Internetosferei: îl cheamă „De ce nu ieșim în stradă”, și listează cu liniuță niște motive pentru asta. Redau aici câteva:

– pentru că astăzi am mâncat de 3 ori
– pentru că ieri am avut bani să-mi cumpăr bilete la teatru
– pentru că la supermarketuri e plin de mâncare
– pentru că e mereu curent electric, cu mici excepţii
– pentru că pe BestJobs sunt 12.200 de locuri de muncă disponibile
– pentru că Valea Prahovei e blocată în fiecare weekend

Cine vrea toată lista, să citească aici. Ămm… mie una mi-a ridicat o sprânceană argumentația asta, cred că toleranța mea și-a atins granițele la faza cu curentul electric. Mă rog, nu are rost să deschid aici comentariu separat de ce mi se pare faza aia absolut monumentală. Și, în general, am găsit opinia asta nelalocul ei, un simptom tipic al omului care a uitat de unde a plecat – sau, și mai rău, nici nu știe pe ce lume trăiește. Ba chiar am citit și explicația ulterioară, în care tipul își justifică punctul de vedere. Tot nu m-a răzgândit. Un alt articol la fel de popular a fost ăsta. Din care spicuiesc un singur argument:

– daca nu imi mai convine tara asta, ma mut in alta :) Momentan imi e bine aici. Peste o luna poate imi fac bagajele. Cine stie?

Mai departe nu mai are rost să comentez, că  e fix aceeași categorie.

*

Pe mine Badea [Mircea Badea] m-a lăsat mereu rece. Știu că e un tip care a împărțit publicul român în două, ori îl iubesti ori îl urăști. Am prieteni care îi urmăresc emisiunea cu religiozitate, am amici care nu mai termină să-l înjure. Na, fiecare cu a lui. Pe mine m-a obosit mereu prezența lui – ca stil [mai exact, ca lipsă de stil] – iar părtinirea fățișă de care tot face paradă [„huo Băsescu!”] funcționează ca un buton care-mi închide urechile și nu mai ascult ce are de zis. Asta e.

Ei bine, l-am luat totuși la cercetat mai îndeaproape zilele astea, mai mult din conștiința că nu vreau să mor neinformată. Și am găsit un clip în care se referea exact la lista de argumente de mai sus. Deci omul citește listele și răspunde cu contraopinie. În stilul lui, care nu mă unge la suflet. Însă cu o opinie și un fir logic care m-au cucerit. [Și nu-mi vine să cred că m-a cucerit tocmai pe mine Badea]. Deci jos pălăria, să ascultăm ce are de zis:

Lasă un răspuns

