Cine nu știe fața sovietică a Berlinului [și anume cea mai mare parte a Berlinului de Est], e bine să conștientizeze că arată… ei bine, sovietic de-a binelea. Străzi largi, clădiri drepte, betoane gri… parterele blocurilor amenajate în magazine, dintre care unele au firma încă păstrată în fontul de Romarta… Ce mai? Te simți ca-n București, în Chișinău, în Varșovia sau la Moscova. Nu trebuie să subliniez faptul că nu mă încântă zona, și deci nu mă trage ața într-acolo.

Ei bine, am fost totuși astăzi pe-acolo cu ceva treburi, și remarcam în ce hal de apăsător poate fi peisajul ăla în iernile și așa deosebit de apăsătoare ale urbei. Nori plumburii, pâclă cețoasă și întuneric încă de la 2 dup-amiază, vânt tăios, șoaseaua pustie, bleah! Și, cireașa de pe tort: un brad dezbrăcat și părăsit pe trotuar întru colectarea de către gunoieri, care s-a lăsat rostogolit de vânt pe carosabil, ca o tufă în deșerturile  de Hollywood. Ce sinistru!

*

În altă ordine de idei, n-am avut nevoie decât de un bobârnac și iarăși mi-am stricat ritmul somnului – ceea ce a făcut ca azi dimineață la 7.30 să mă uit încă cu ochii larg deschiși în tavan. Mna, pățăști. Mi-am zis să deschid nițel geamul, face bine la relaxare. Când deschid geamul… aer proaspăt, tril de păsărele, ăăă poftim? Păsărele în ianuarie? Oi Doamne, cum se amestecă toate scandalos împotriva naturii, cum se trezesc păsărelele să-mi interfereze mie cu somnul în ianuarie, și nu în iunie, când le e vremea!

A, și când am închis geamul se lumina de ziuă. Am văzut muguri la tufa din fața geamului. M-am frecat la ochi și m-am culcat.

Lasă un răspuns

