Că tot m-am activat pe teme medicale și de vaccinuri cu articolul despre H1N1, nu mă pot abține să nu mă leg și de HPV [vaccinul împotriva cancerului de col uterin].
Nu, încă nu mi-am terminat documentarea, și da, sunt în continuare sceptică, însă nu am încă o părere prea clară, așa că până atunci n-o să mă pronunț pe tema asta. Dar nu pot să nu remarc o chestie:

Susținătorii cei mai mari ai acestui vaccin? Bărbați, dom’le. Și nu pot să nu fac legătura cu situația similară din problema avortului: și acolo, dom’le, majoritatea covârșitoare a militanților anti [și cu gura cea mai mare] este formată din bărbați! Oricine are puțină curiozitate să se uite prin internetosfera românească – la articole, păreri și comentarii – o sa-mi dea dreptate. Și asta pentru că internetul e cel mai la îndemână aici și acum, nu pentru că la președintele de scară sau la biserica din colț ar fi alta situația.
Nu mă deranjează treaba asta, ba chiar mă amuză – și până una-alta, tot din amuzament, încerc să-mi imaginez o situație: dacă s-ar inventa un vaccin împotriva cancerului testicular, câți bărbați ar alerga la medic să și-l facă? Așa, la modul serios zic: ca orice vaccin, ar putea avea și unele efecte… secundare. Și, mărind puțin miza: câți ar alerga să-și trimită fiii preșcolari să-și facă acel vaccin? Da, tot în condițiile în care efectele pe termen lung nu ar fi cunoscute.

Sunt absolut convinsă că la nivel declarativ suntem cu toții impecabili, niște umanișiti de cea mai înaltă ținută morală, și niște cetățeni complet pătrunși de conștiința civică. Știm că luăm cele mai juste, pertinente și echilibrate decizii – atâta timp cât nu sunt pentru noi.

Lasă un răspuns

