Ce-am mai observat

Când mai scoți nasul din lecturi și te mai uiți la oameni în tramvai/ metrou, zău că ai ce vedea. Aham, treaba asta o tot uit din când în când, și mă minunez de fiecare dată când o redescopăr.

Și am observat așa că aici metaliștii nu poartă tricouri cu formații. Cred că am văzut un singur tricou cu Motorhead pe undeva – în rest, orice altceva pictat pe haine, numai nume de formații nu. Și mi-am pus întrebarea firească „de ce oare?”. Mai exact, mă-ntrebam de ce la Romania e altfel. Și mi-am dat seama în cele din urmă că asta trebuie să aibă legătură cu tradiția stabilită de cei puțin mai bătrâni, care au prins vremea comuniștilor cu tot cu repercursiunile împotriva „sataniștilor pletoși”, și apoi au dat de libertatea de la începutun anilor ’90, când presupun că era mai mult un orgoliu să te arăți „cunoscător”, purtând pe tricou niște nume care numai altor „cunoscători” le spuneau ceva. Nu cred că în vremea comunismului ar fi avut vreo problemă cineva care ar fi avut niște însemne celtice pe tricou – spre deosebire de cineva cu Iron Maiden. Zic și eu așa… și mi se pare că are sens ce zic.

Lasă un răspuns

