Nu am povestit despre asta la momentul când am remarcat-o.

Biblioteca de filologie a FUB, adică.

Aș putea să stau într-așa o bibliotecă zile în șir, fără nici o problemă. E o cupolă din sticlă pe structuri de oțel, poziționată într-o curte interioară pitorească, și legată savant de restul clădirii. Datorită panourilor cenușii și a rețelei de susținere mie îmi seamnănă cu un creier imens. E mai spațioasă decât pare din exterior, are loc pentru un parter + 2 niveluri + un subsol. Plus efectul de liniște, steril și etanș pe care îl are orice bibliotecă mai acătări. în fine, mi-am găsit în sfârșit un motiv solid de a păși în creier și m-am simțit ca Dexter în laboratorul său. Pe lângă scări sunt vitrine cu publicațiile prețioase ale profesorilor care au acceptat onoarea de a veni în semestrul curent să susțină câte un seminar pe la diverse catedre. Și ce mi-a fost dat să văd? Vitrina de literatură comparată plină de Cărtărescu! Care pare-se că susține (sau va susține, n-am priceput exact) un seminar în limba engleză despre post-modernism. Fără îndoială, foarte interesant de văzut edițiile traduse în limba germană de la Orbitor și Nostalgia, de exemplu. Și hm… era acolo afișată și o scurtă prezentare a seminarului și a lui Cărtărescu… Auzisem eu că tipul e foarte elogiat și recunoscut prin străinătățuri, dar alta e când vezi cu ochii tăi😀

Iaca niște poze cu creierul:

2 gânduri despre “Dexter și Nostalgia

Lasă un răspuns

