Să nu subestimăm puterea jeleurilor Haribo

Înainte:

Mă duc la cutia poştală, a N-a oară deja, să văd dacă nu am primit totuşi corespondenţa de la bancă, doo plicuri în care ar trebui să găsesc un PIN, respectiv un card. Nimic. Mă duc deja a doua oară la bancă, să le zic că am primit un mare nimic, deşi fericitul eveniment trebuia să aibă loc acu o săptămâna deja.
– „Haideţi să vedem… Mda… Sigur, aici figurează cardul ca fiind trimis… Da… Şi ziceţi că nu aţi primit nimic?… Din computerul nostru reiese că aţi şi scos bani din el vinerea trecută…”  
Negru în faţă ochilor – „Păi cum?”
– „Păi uitaţi, de la bancomatul cutare, al băncii cutare, adresa cutare, suma cutare, la ora cutare. Başca v-a luat şi comision, că e o bancă diferită de a noastră”.
– În gând: „FMM!!”; cu voce tare „Bun, şi eu acuma ce fac?”
– „Păi faceţi frumos reclamaţie de furt la poliţie, veniţi cu hârtia de la poliţie, facem proces verbal, mai semnaţi nişte hârtii… între timp închidem contul, eliberăm alt card…”
– În gând „Tu-i mama mă-sii, poate nu ajung la curs din cauza asta!”; cu voce tare „Unde e cea mai apropiată secţie de poliţie?”
Mi-a printat femeia o hartă, mi-a explicat că dacă îmi fac actele ca lumea mă încadrez în nuşce aliniat al unei legi prin care banca îmi returnează banii pierduţi din cauza viciilor de procedură, etc etc. La care, în mintea mea, s-a născut instantaneu o întrebare: „păi ăsta e un vid prea uşor exploatabil, puteam să primesc PIN-ul şi cardul, să scot bani cu căruţa, şi dup-aia să zic că nu am primit nimic – cum mă verifică dacă mint?”.  În fine.
M-am dus, oricum, la poliţie, unde mi s-a părut surprinzător de linişte şi de întuneric. Am dat declaraţia, am semnat ce era de semnat, am apreciat promptitudinea poliţistei care s-a ocupat de mine, mi-am luat hârtiile şi am purces înapoi spre bancă.

Pe drum, am zăbovit la un supermarket să-mi iau jeleuri. Haribo. De-alea cum îmi plac mie, colecţia Colorado, din care amestec mă interesează numai acelea care sunt că nişte rulouri cu negru pe interior şi alb/ roz pe exterior.

După:

Molfăind încă jeleuri, dar cu moralul seminificativ ridicat de shot-ul de zahăr, am ajuns la bancă şi am început să privesc realitatea cu alţi ochi. Tipa care se ocupa de mine era într-o şedinţă, dar m-a rugat să o aştept încă 10-15 minute, şi-a cerut scuze pentru întârziere şi mi-a oferit o cafea drept consolare pentru faptul că nu se putea ocupa de mine chiar în acel minut. De acelaşi tratament am avut parte şi când am fost prima oară acolo, aşa că de data asta nu mi-au mai picat plombele de uimire. Că na, nu poţi să nu faci nişte comparaţii după ce vii dintr-un loc unde cele 10-15 minute de aşteptare fac parte din regulă, iar a visa la un pahar de apă sau la o cafea pe durata aşteptării e de-a dreptul nerealist.
Şi am vazt ce înseamnă când omul care este pus acolo să te consilieze şi să te ajute – chiar te consiliază şi te ajută. Şi uimirea mea a crescut pe măsură ce am văzut că nu am parte de niciun fel de reticenţă, mi se acordă prezumţia de nevinovăţie fără discuţii, şi mai ales am văzut că jena mea în a spune că vin din România (mai ales în acest context) era cam degeaba.

Hm. Am ieşit de acolo punându-mi întrebarea, mai mult filozofico-amuzant, dacă chiar există pe lumea asta o bancă care dă bani în loc să ia, şi încă îi dă cu atâta lejeritate. (Mă refer aici la suma cu care am fost păgubită). Nu mi-e foarte clar cum vor sta lucrurile dacă acest eveniment nu are loc. Dar sub influenţa liniştitoare a porţiei de jeleuri… viaţa e lipsită de griji chiar şi în aceste împrejurări!

PS: Îmi pare rău că nu pot scrie acuma despre fericirea de a-ţi scrie un blog de pe un MAC sau despre primele impresii de la primele cursuri şi despre colegi – aşa cum ar fi acuma contextul să o fac. Cu altă ocazie o să mă revanşez.

2 gânduri despre „Să nu subestimăm puterea jeleurilor Haribo

Lasă un răspuns

