Cooperativa „munca în zadar”

Mă uit la colega asta de apartament cu care se întâmplă să convieţuiesc şi mă gândesc: nu ar fi şi ea mai câştigată dacă ar mai scoate nasul dintre cărţi? Zic şi eu aşa…

Că înveţi mai multe într-o limbă străină dacă o vorbeşti decât dacă o citeşti. Fiinţa asta stă în cameră de dimineaţă şi până seară târziu, o aud doar cum mai dă foile la caiet din când în când. Pe la prânz, aşa, când îşi face ceva de mâncare, se aude şi umpic de muzică. Care muzică, am constatat abia după ceva vreme, vine de la diverse cursuri audio de limba germană. În rest… dacă mă duc la baie (mai ales seara), baia fiind perete-n perete cu camera ei – şi o aud numa cum dă paginile la caiet (da, groase ziduri pe-aici), nu-mi vine nici să respir. Nu e uşor ironic să fii în ţara în care se vorbeşte germana la ea acasă, să nu trebuiască decât să scoţi nasul afară ca să ai ocazia de a o auzi – şi totuşi să stai între 4 pereţi şi să asculţi cursurile audio?

Da mai ieşi dracu în lume şi conversează-te, să vezi ce fluenţă şi ce pronunţie capeţi! Asiaticii ăştia… Habotnici de mama focului! APROPO: am aflat că e vietnameză, nu chinezoaică! Administratorul habar n-are ce are în casă, noroc că am reuşit să înnodăm ceva contact social de când m-am mutat.

2 gânduri despre „Cooperativa „munca în zadar”

  1. am o propunere…
    ca sa faci o fapta buna si sa fie toata lumea castigata in acelasi timp, ia du-te tu la ea, bate frumusel o data la usa, zambeste-i frumos, si spune-i ce-ai zis in postul asta. Ofera-te tu pentru inceput sa vorbesti cu ea ( zilele astea) ca sa o ajuti la germana si cu ocazia asta sa capete curaj si sa nu mai fie speriata de bombe ca incepe scoala.Sunt sigura ca are ce sa-ti spuna macar la inceput ceva interesant, oricat de pictisitoare ar fi. Pentru ca nu cred ca stii asa mare lucru despre ce e in Vietnam.
    Eu asa as face.:P

  2. @ Cecilia.
    Bine punctat. Asta in contextul in care eu nu am scris decat un mic aspect si o scurta reflectie vizavi de convietuirea noastra. Nu am povestit despre conversatiile noastre (dragute) prin biletele), de discutiile noastre din bucatarie, etc. Nu se poate totul de-odata, mai ales cand ai de-a face cu cineva care pare foarte, FOARTE self-sufficient 😉

Lasă un răspuns

